Üniversitemiz Personel Dairesi Başkanlığı Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından 80’incisi düzenlenen hizmet içi eğitim programında “Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Sosyal Sorumluluk” konusu ele alındı.
Kurum ve kuruluşların, şirketlerin, markaların kurumsal imaj ve itibar ile sosyal sorumluluk alanında insani kimliğini nasıl geliştirmeleri hususunda önemli noktalara değinilen eğitim çevrim içi olarak gerçekleştirildi. Moderatörlüğünü Eğitim Şube Müdürü Aydın Kayaer’in yaptığı “Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Sosyal Sorumluluk” konulu hizmet içi eğitimde davetli konuşmacı olarak Türk Kızılay Genel Müdürlüğü Kurumsal İletişim Yöneticisi Erdem Çöplen yer aldı.
Eğitimde kısa bir konuşma yapan Genel Sekreter Yardımcısı ve Personel Dairesi Başkanı Mehmet Ali Özkan, “1868 yılına dayanan köklü geçmişiyle toplumsal dayanışmayı sağlamak adına önemli görevler üstlenen Türk Kızılay’a ve eğitimimizin davetli konuğu Türk Kızılay Genel Müdürlüğü Kurumsal İletişim Yöneticisi Erdem Çöplen’e, Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız ve şahsım adına çok teşekkür ediyorum, şükranlarımı sunuyorum” dedi.
Kurumsal İletişim Yöneticisi Erdem Çöplen verdiği eğitimde, “Kurumsal itibar, bir kurumun görünen yüzü ile ilgili öğelerin insanlar üzerinde bıraktığı izlenimlerin toplamıdır. Bir kurumun muhatap olduğu kişi ve kurumların gözünde sahip olduğu değerdir” diye ifade etti. Her kuruluşun, yaptığı çalışmaları ve hedefe ulaşarak kazandığı başarıları kamuoyuyla paylaşarak onun güvenini kazanmak istediğini belirten Erdem Çöplen, “Burada kuruluşlar açısından amaç yalnız tanınma değil, aynı zamanda hedef kitlede kuruluşun amaçlarına uygun olumlu bir izlenim oluşturmaktır” dedi. Erdem Çöplen kurumsal sosyal sorumluluğu ise gönüllü kurumsal uygulamalarla ve iç kaynaklardan katkı sağlamak suretiyle toplumun refahını iyileştirme çabası olarak tanımladı.
Kurumların, imajını nasıl daha iyi noktalara getirebileceğinin ve güçlendirebileceğinin birçok yolu olduğunu söyleyen Erdem Çöplen, bu hususu kurum ve kuruluşlardan, markalardan ve şirketlerden örnekler vererek açıkladı. İletişim çalışmalarının öneminden bahseden Erdem Çöplen, “Kurumsal iletişim, kurumsal kimliği kurumsal imaja dönüştürme sürecinin bir parçasıdır. Kendimi nasıl tanımlıyorum, başkaları nasıl görüyor, nasıl görülme-algılanmak istiyorum sorularına cevap arayan bir süreçtir” dedi.
Herkesin potansiyel bir hedef kitle olduğunun altını çizen Erdem Çöplen, “Herkes kendi kurumunun itibarı için çalışmalı. İmajımızı doğru araçlarla ve mesajlarla hedef kitleye iletebilirsek olumlu sonuçlar alabiliriz. Bu sürekli bir çabayı gerektiriyor. Güven duygusu oluşturmalıyız. Kitle bilmeli ki onların faydasına iş yapılıyor, buna inandırmalıyız. Bunun bir alt yapısı olmalı. Algı çalışması olmamalı. Zor ve zahmetli bir süreç ama neticeyi yakaladığımızda insanların gönlüne dokunmuş oluruz. Kurumlarımıza sahip çıkalım. Kurum algısının ve itibarının korunması için sahiplenme ve sorumluluk duygularına önem vermeliyiz, benimsemeliyiz” diye ifadelerde bulundu. Eğitimin ardından gerçekleştirilen soru-cevap bölümünde ise Türk Kızılay Genel Müdürlüğü Kurumsal İletişim Yöneticisi Erdem Çöplen katılımcıların sorularını yanıtladı.
Eğitimin videosu için tıklayınız.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.